Stappenplan re-integratieverslag

0

Is een werknemer na 87 weken ziekte niet (volledig) hersteld, dan moet u samen een re-integratieverslag opstellen voor de aanvraag van een arbeidsongeschiktheidsuitkering. Onderstaand stappenplan helpt u hierbij.

Stap 1: Evalueer het plan van aanpak

Evalueer in de 87ste ziekteweek met de werknemer het plan van aanpak.

  • Voeg het verslag toe aan het originele plan van aanpak.
  • Vul het bedrijfsprofiel in op het voorblad.
  • Onderteken de evaluatie en het voorblad.

Stap 2: Documenten naar werknemer

Geef in de 89ste ziekteweek de volgende, originele documenten aan de werknemer:

  • het plan van aanpak, inclusief de evaluatie uit stap 1;
  • de oorspronkelijke probleemanalyse, eventuele bijstellingen en een actueel oordeel van de bedrijfsarts;
  • maak een kopie van de documenten voor het verzuimdossier.

Daarnaast ontvangt de werknemer de medische informatie rechtstreeks van de bedrijfsarts.

Stap 3: Documenten naar UWV

In week 91 stuurt de werknemer de volgende documenten naar UWV:

  • het re-integratieverslag (plan van aanpak, medische informatie en de probleemanalyses);
  • de uitkeringsaanvraag.

Eisen re-integratieverslag
> Toetsing re-integratieverslag

Lees meer over:

Over Auteur

De redactie van XpertHR Actueel zorgt er gezamenlijk voor dat u op de hoogte blijft van het laatste P&O-nieuws, de ontwikkelingen in het vakgebied en relevante jurisprudentie.