Is een werknemer na 87 weken ziekte niet (volledig) hersteld, dan moet u samen een re-integratieverslag opstellen voor de aanvraag van een arbeidsongeschiktheidsuitkering. Onderstaand stappenplan helpt u hierbij.
Stap 1: Evalueer het plan van aanpak
Evalueer in de 87ste ziekteweek met de werknemer het plan van aanpak.
- Voeg het verslag toe aan het originele plan van aanpak.
- Vul het bedrijfsprofiel in op het voorblad.
- Onderteken de evaluatie en het voorblad.
Stap 2: Documenten naar werknemer
Geef in de 89ste ziekteweek de volgende, originele documenten aan de werknemer:
- het plan van aanpak, inclusief de evaluatie uit stap 1;
- de oorspronkelijke probleemanalyse, eventuele bijstellingen en een actueel oordeel van de bedrijfsarts;
- maak een kopie van de documenten voor het verzuimdossier.
Daarnaast ontvangt de werknemer de medische informatie rechtstreeks van de bedrijfsarts.
Stap 3: Documenten naar UWV
In week 91 stuurt de werknemer de volgende documenten naar UWV:
- het re-integratieverslag (plan van aanpak, medische informatie en de probleemanalyses);
- de uitkeringsaanvraag.
> Eisen re-integratieverslag
> Toetsing re-integratieverslag