Motivatie om een idee te verspreiden

0

Welke motivatie heeft iemand om jouw idee onder de aandacht van anderen te brengen. Op welke ‘knop’ moet je drukken om iets van iemand gedaan te krijgen?

Seth Godin is een marketeer die dagelijks minstens één artikel op zijn eigen weblog plaatst (ook in het weekend). Het gaat echter niet lang niet altijd over marketing. Vaak zijn het levens- of managementlessen. Soms een anekdote. Maar altijd met een boodschap.

Hieronder 10 redenen waarom een idee verspreid wordt door anderen:

  1. Ik verspreid je idee omdat ik me dan genereus voel
  2. Omdat ik wil dat jij succesvol bent
  3. Omdat het grappig is. En alleen lachen is niets aan
  4. Omdat ik boos ben en ik dat gevoel met anderen wil delen (om jou de mond te snoeren)
  5. Omdat jij me dat gevraagd hebt en ik moeilijk nee tegen je kan zeggen
  6. Omdat ik om iemand geef en dit idee hen gelukkiger maakt
  7. Omdat ik slim over wil komen bij anderen
  8. Omdat ik eenzaam ben en het delen van jouw idee lost dat probleem op. In ieder geval voor even
  9. Omdat het mijn werk is
  10. Omdat ik er financieel beter van wordt

Nóg eens 10 redenen zijn te vinden op het weblog van Seth Godin 

Meer Mediascan »

Lees meer over:

Over Auteur

De redactie van XpertHR Actueel zorgt er gezamenlijk voor dat u op de hoogte blijft van het laatste P&O-nieuws, de ontwikkelingen in het vakgebied en relevante jurisprudentie.