Recruitmentsoftware toegankelijker voor MKB

0

Voor veel mkb´ers is een professioneel recruitmentsysteem niet haalbaar. Onlangs is een nieuwe tool beschikbaar gekomen waarmee bedrijven in het mkb hun bestand kunnen beheren zonder een duur en complex systeem te hoeven implementeren.

Volgens salesmanager Marco Chehin van het verkopende bedrijf Adver-Online wordt daarmee tegemoet gekomen aan een behoefte: ‘Stel dat je als mkb’er een vacature plaatst waar goed op gereageerd wordt. Je moet dan alle mails ontvangen, ze netjes in een Excel-bestandje zetten, een ontvangstbevestiging sturen, et cetera. Dat kost veel tijd, en dan moet je de selectie zelfs nog maken. In het mkb heeft een bedrijf vaak maar één of twee P&O’ers rondlopen die dan ook nog eens alles moeten doen. Geld voor het automatiseren van dit soort processen is er dan ook niet. En een professioneel systeem is vaak te duur vanwege de hoge implementatiekosten. Voor die bedrijven hebben wij nu HROffice ontwikkeld.’

Functionaliteiten

HROffice biedt volgens Chehin een pakket met daarin onder meer de volgende functionaliteiten: vacaturemanagement, een standaard sollicitatieformulier, kandidatenmanagement – waaronder het automatisch afhandelen van correspondentie – een ontvangstbevestiging, het toevoegen van notities. Daarnaast kunnen kandidaten bijvoorbeeld de vacatures met anderen delen op diverse social mediasites.
‘Om gebruik te maken van het systeem, hoeven bedrijven geen klant van ons te zijn. Het basissysteem is dus gratis. Wanneer mensen een uitgebreidere versie willen, kost het een paar honderd euro per maand. Je kan dan meer doen met de kandidaten, hebt de kandidaten langer beschikbaar en kunt een eigen look and feel toevoegen. Bovendien kun je meer smaak geven aan de processen, dat alles natuurlijk binnen de kaders van webbased-oplossingen.’

Voordelen

Volgens Chehin zitten er voor mkb’ers twee belangrijke voordelen aan de nieuwe tool: ‘Ze krijgen hiermee toegang tot recruitmentsoftware. Zonder dat het ze extra geld kost, kunnen ze een professionaliseringsslag maken in hun recruitment. En bovendien is het goed voor de arbeidsmarkt-marketing van bedrijven: het staat goed om sollicitanten automatisch en snel een antwoord te geven op hun sollicitatie, iets wat er anders door tijdsgebrek nog wel eens bij inschiet.’

Basti Baroncini, redacteur P&Oactueel.

Lees ook:

en meer …

Lees meer over:

Over Auteur

De redactie van XpertHR Actueel zorgt er gezamenlijk voor dat u op de hoogte blijft van het laatste P&O-nieuws, de ontwikkelingen in het vakgebied en relevante jurisprudentie.