Magneten en Accenten voor wervingscampagnes UMC Utrecht

0

Recente wervingscampagnes van het Universitair Medisch Centrum (UMC) Utrecht zijn bekroond met drie SJP Magneten en twee SAN Accenten.

De laatste campagne, ‘Doktertje spelen’, werd 100 duizend keer doorgestuurd door jongeren, 10 duizend jongeren zetten de gadget op hun Hyves-pagina en dat leverde uiteindelijk drieduizend aanmeldingen voor ‘de baan-voor-1-dag’ op. Het UMC Utrecht, met 10 duizend medewerkers, heeft zo’n duizend vacatures per jaar. Ondanks de toenemende krapte op de arbeidsmarkt lukt het het ziekenhuis nog steeds om die vervuld te krijgen. Nicole Lisman: ‘We zien het aantal sollicitanten jaarlijks met tien procent stijgen – 12 duizend sollicitanten in 2009 –, maar weten ook steeds slimmer te adverteren. Dus ja, ik denk wel dat we succesvol zijn.’ 

Ondanks de personeelskrapte in de zorgsector ziet het UMC Utrecht het aantal sollicitanten jaarlijks nog steeds met tien procent stijgen. Volgens Nicole Lisman, hoofd arbeidsmarktcommunicatie en recruitment bij het UMC Utrecht, is het succes mede te danken aan het constant investeren in het werkgeversmerk. ‘Al tien jaar lang is ‘innovatie’ het centrale thema in onze campagnes’, aldus Lisman. 

De UMC-campagne begon ooit met innovatieve initiatieven uit het ziekenhuis. Door de jaren heen werden de campagnes zelf ook steeds innovatiever. De campagnes die dit jaar in de prijzen vielen, “Doktertje spelen” en “De kanjers van het Wilhelmina Kinderziekenhuis”, zoeken juist bewust de dialoog op met de potentiële sollicitant en betrekken eigen medewerkers.

 

Een overzicht van 10 jaar UMC-campagnes

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone
Lees meer over:

Over Auteur

Redactie XpertHR Actueel

De redactie van XpertHR Actueel zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van het laatste P&O-nieuws, de ontwikkelingen in het vakgebied en relevante jurisprudentie.

Reageer