800 postbezorgers ontslagen sinds 2010

3

PostNL heeft sinds 2010 ruim 800 postbezorgers ontslagen wegens plichtsverzuim.

Dat heeft een woordvoerder van het bedrijf bevestigd naar aanleiding van berichtgeving van televisieprogramma Kassa van de VARA.
 
Reden voor het ontslag is vaak het niet bezorgen van post, bijvoorbeeld omdat bezorgers de post dumpen in plaats van deze te bezorgen. Kassa zegt veel klachten te ontvangen over de postbezorging door PostNL.

PostNL is sinds een aantal jaar overgestapt op parttime postbezorgers die de plaats innemen van de fulltime werkende postbodes. PostNL kan niet zeggen of het plichtsverzuim onder de bezorgers hoger ligt dan onder de ’traditionele’ postbodes.

Wel zegt de woordvoerder dat het om een andere ,,populatie” gaat. Volgens hem zijn het vaak studenten of vutters die het post bezorgen erbij doen. In totaal bezorgen 30.000 mensen de post voor PostNL zegt een woordvoerder van PostNL bij Kassa.

In een enquête die Kassa afgelopen week hield onder 4400 mensen gaf 43 procent het bedrijf een onvoldoende.PostNLzegt zelf ook klachten te krijgen, al is er volgens de woordvoerder sprake van een dalende lijn. ,,Wij nemen iedere klacht 100 procent serieus”, aldus de zegsman.
 

Lees meer over:

Over Auteur

De redactie van XpertHR Actueel zorgt er gezamenlijk voor dat u op de hoogte blijft van het laatste P&O-nieuws, de ontwikkelingen in het vakgebied en relevante jurisprudentie.

3 reacties

  1. RainbowNerdette op

    Als ze met 100% serieus nemen bedoelen: een mail sturen dat “het ze spijt” maar dat ze het niet kunnen terugdraaien… Dan hebben ze gelijk. Zoveel kosten (voornamelijk incasso’s als gevolg van niet ontvangen rekeningen/aanmaningen e.d.) en ongemak gehad aan kwijtgeraakte post, letterlijk honderden euro’s. En ook nog een aanzienlijk bedrag aan pakketjes verloren.

  2. @RainbowNerdette, ik ga ervan uit dat u zelf ook wel weet welke rekening u moet betalen en het is wel heel bijzonder als u bijvoorbeeld van een bekeuring alle brieven die worden verstuurd niet ontvangt. Hoogst merkwaardig, en pakketjes die verloren gaan? Ik neem aan dat u op de hoogte bent van de track en trace en niet alleen PostNL levert brievenpost en pakketten. Ik denk dat de honderden euro’s wellicht enkele euro’s zijn. Mij is het ook een enkele keer overkomen maar goed het is maar net hoe je je zaken regelt.

  3. @Noor
    Wettelijk ligt de verantwoording, van jou niet ontvangen post, bij jezelf. Er zijn instanties die weigeren om een rekening per e-mail te sturen. Lastig, en daar heb ik ??k aanmaningen van 🙁
    Ik heb zelfs hier een bonnetje van PostNL liggen met de letterlijke tekst; “ligt 1 pakje boven in de blauwe container”, doelende op de papiercontainer die bij ons op de openbare weg staat.
    Hoe je zaken regelt zegt NIETS over postbezorging !!!