Meer betrokken werknemers? Geef uw kantoor op!

0

Gesloten deuren nodigen niet uit tot het delen van ervaringen.

Betrokken medewerkers zijn belangrijk voor een organisatie. Veel HR-afdelingen gooien er dan ook regelmatig surveys tegenaan om medewerkertevredenheid te meten en om erachter te komen wat er verbeterd kan worden. Vaak echter leveren deze onderzoeken slechts het topje van de ijsberg op.
 
Wat HR zou moeten doen is (écht) praten met medewerkers. Vraag medewerkers hoe het gaat en waarmee of waarbij je hen kunt helpen. Neem vervolgens die barrières weg.
 
Als medewerkers iets kwijt willen of ergens mee zitten moeten ze letterlijk tegen HR aanbotsen. Dat betekent dus aanwezig zijn op de werkvloer. De ‘veilige’ werkkamer opgeven. Een deur – open of dicht – betekent dat er altijd een drempel is voor medewerkers om binnen te stappen. Een pleidooi dus voor het opgeven van de eigen kamer.

Uiteraard is het altijd mogelijk om van een vergaderruimte gebruik te maken om persoonlijke of ongemakkelijke onderwerpen te bespreken. Maar het gaat erom om als HR-professional aanspreekbaar te zijn en te weten wat er speelt onder medewerkers. En als er dan ook nog naar gehandeld wordt, zal de betrokkenheid van medewerkers stijgen.

Lees het artikel op fistful of talent

Meer Mediascan »

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone
Lees meer over:

Over Auteur

Redactie XpertHR Actueel

De redactie van XpertHR Actueel zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van het laatste P&O-nieuws, de ontwikkelingen in het vakgebied en relevante jurisprudentie.

Reageer