HR wil het liefst een vakprijs

1

Van alle werkgeversprijzen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment wordt door HR de vakprijs het meest gewaardeerd.

Dat zegt vakmagazine Werf& op basis van onderzoek door Intelligence Group onder 97 personen in oktober. Er werd gekeken naar de bekendheid en waardering van de verschillende prijzen die er bestaan in het vakgebied. Professionals willen het liefst geprezen worden om hun creatieve en vaktechnische prestaties.

Meest gewaardeerd

De Magneten van de Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie haalde de eerste plek van de ranglijst. Driekwart van de ondervraagden vindt deze prijs belangrijk tot zeer belangrijk. Tweede is de Beste Digitale Sollicitatie ervaring die jaarlijks wordt uitgereikt door Digitaal Werven. Op de derde plaats staat de SAN Accenten van de Stichting Adverteerdersjury Nederland, prijzen voor de beste campagnes in verschillende categorieën, waaronder Personeel.

Bekende prijzen

Meest bekende prijzen zijn Effectory Beste Werkgever Award (uitreiking 9 oktober) en de Populairste Werkgever uit het Intermediair Imago Onderzoek.

Lees meer over:

Over Auteur

De redactie van XpertHR Actueel zorgt er gezamenlijk voor dat u op de hoogte blijft van het laatste P&O-nieuws, de ontwikkelingen in het vakgebied en relevante jurisprudentie.

1 reactie

  1. Peter van den Hout op

    Er is al jaren een gerenommeerde vakprijs voor HR: de HR Proffie. Dit jaar zijn Effectory, KPMG Meijburg & Co, HERO Benelux, ALD Automotive en Ziekenhuis Gelderse Vallei genomineerd voor de HR Proffie Beleidsprijs. PostNL, VUMC, Beter Horen, Politie Noord Brabant Noord, Centraal Boekhuis en Imtech strijden om de HR Proffie Veerkrachtsprijs. De winnaars worden bekend gemaakt op 8 november 2012 tijdens het HR Proffie event.