Attentie medewerkers, je mag geen telefoon meer gebruiken

2

David Meerman Scott laat in een memo op hilarische wijze zien hoe veel (nu nog) organisaties krampachtig omgaan met sociale media.

Memo

Aan: alle medewerkers
Van: de afdelingen HRM, PR en Juridische zaken
Onderwerp: Nieuwerwetse communicatiemiddelen
 
Nieuwe communicatiemiddelen, en de telefoon in het bijzonder, storen. Waarom ook een telefoon gebruiken? Je kunt toch een brief schrijven?
 
Vanaf vandaag is het verboden op het werk een telefoon te gebruiken. Telefoons die geïnstalleerd zijn op de marketingafdeling, zonder medeweten van het management, worden niet langer gedoogd en zullen verwijderd worden.
 
De telefoon is slechts een speeltje en hoort niet thuis op een serieuze plek als de werkvloer. Als je een telefoon hebt, mag je deze thuis gerust gebruiken. Wij zijn niet zo’n ouderwetse onderneming die zich bemoeit met het privéleven van haar medewerkers.
 
De telefoon is bedreigend. Wat gebeurt er als één van onze medewerkers de krant belt en vertelt hoe het er in deze organisatie werkelijk aan toegaat? Wat dan?
 
Er kan van alles fout gaan. Stel dat één van onze salesmensen in een dronken bui klanten gaat bellen en beledigen. Misschien zelfs wel anoniem!
 
Trouwens, medewerkers moeten werken. Daar worden ze voor betaald. Ze worden niet betaald om maar een beetje te kletsen aan de telefoon.
 
Einde memo
 
Herkenbaar? Lees het hilarische ‘memo’ hier

Meer Mediascan »

Lees meer over:

Over Auteur

De redactie van XpertHR Actueel zorgt er gezamenlijk voor dat u op de hoogte blijft van het laatste P&O-nieuws, de ontwikkelingen in het vakgebied en relevante jurisprudentie.

2 reacties

  1. ben ik een groot voorstander, misschien toch wel handig om voor bepaalde zaken 1 telefoon in het pand beschikbaar te hebben. voor noodgevallen verder kan volgens mij ook alles via de mail, maar verplaats je de activiteiten nu niet naar de mail? nu gaat iedereen meer mailen en zit men langer achter de pc.

  2. Hermien
    De memo is mijns inziens bedoeld om duidelijk te maken dat organisaties nog vaak krampachtig omgaan met social media.
    Het vergelijk met een telefoon maakt dit op grappige wijze duidelijk.