13 fouten bij het managen van ingrijpende veranderingen en hoe ze te voorkomen

0

Turbulente tijden vragen om sterke leiders. Maar een vergissing is snel gemaakt en legt een bom onder een goed uitgedacht plan. Leiders moeten weten hoe deze valkuilen te omzeilen.

Hierbij 13 veelvoorkomende fouten. Een uitgebreidere beschrijving van deze fouten én de oplossing om ze te voorkomen leest u op het blog van Harvard:

  1. De druk om snel te handelen ondermijnt organisatiewaarden en de cultuur
  2. Het management oefent teveel controle uit
  3. Leiders worden door werkdruk afgeleid van ‘de stemming’ van de organisatie
  4. Communicatie is hap-snap en grillig
  5. Onzekerheid creëert angst
  6. Medewerkers horen het via de media
  7. Er is geen uitlaatklep voor emoties
  8. Belangrijke stakeholders worden genegeerd
  9. Het lijkt makkelijker om te snijden dan om te herplaatsen
  10. Slachtoffers eisen alle aandacht op
  11. Veranderingen zijn opportuun (“komen mooi van pas”), niet strategisch
  12. Leiders verliezen geloofwaardigheid
  13. Somberheid en negativiteit bepalen de sfeer 

Meer mediascan >>

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone
Lees meer over:

Over Auteur

Redactie XpertHR Actueel

De redactie van XpertHR Actueel zorgt er gezamenlijk voor dat jij op de hoogte blijft van het laatste P&O-nieuws, de ontwikkelingen in het vakgebied en relevante jurisprudentie.

Reageer