Een effectiever LinkedIn bedrijfsprofiel in 9 stappen

0

LinkedIn is het belangrijkste zakelijke sociaal netwerk, dat door veel organisaties ingezet wordt om personeel te werven. Om effectief personeel te werven is een bedrijfspagina op LinkedIn gewenst. Ruim 150.000 organisaties met locatie in Nederland, hebben een LinkedIn bedrijfsprofiel. Dit aantal neemt snel toe. Er valt echter nog wel wat te verbeteren aan de pagina’s.

Emily Bacheller identificeert de elementen die belangrijk zijn voor het opbouwen van het werkgeversmerk en het winnen van vertrouwen van bezoekers, zodat je eigen (carrière)site meer bezoekers trekt.

In 9 stappen de bedrijfspagina verbeteren

1) Identificeer de juiste contentmix

Contentmix verwijst naar de verschillende typen content die je op je LinkedIn bedrijfspagina post. Deze mix kan bestaan uit promotionele content, branche-nieuws, afbeeldingen, video’s en links naar interessante artikelen. Idealiter post je al deze typen content, zodat je doelgroep neit verveeld raakt. Door visuele content kan de betrokkenheid met wel 98 procent stijgen.

2) Zorg voor regelmaat
Post tenminste één keer per dag een update o p de bedrijfspagina, zodat bezoekers weten dat ze iedere dag verse content kunnen verwachten.

3) Post op het juiste tijdstip
Door nieuwe content te posten op het moment dat je doelgroep actief is op LinkedIn zorg je voor meer betrokkenheid. Volgens LinkedIn zelf zijn de meeste mensen tijdens kantooruren actief op LinkedIn.

4) Zorg voor consistentie met de bedrijfsnaam
Dit lijkt een inkoppertje. Maar sommige organisaties hebben meerdere pagina’s op LinkedIn. Bij anderen komt de bedrijfsnaam niet (exact) overeen met de naam op de LinkedIn-bedrijfspagina. Welke bedrijfspagina is dan de juiste pagina waar bezoekers heen moeten?

5) De perfecte profielfoto
Kijk eens kritisch naar de profielfoto op de LinkedIn-bedrijfspagina. het moet een duidelijke afbeelding zijn, die precies weergeeft waar het bij jouw organisatie om draait. Voor de doelgroep met de afbeelding herkenbaar zijn. Een logo is daarvoor meestal geschikt.

6) Gebruik de juiste banner
De banner moet aangeven wat je organisatie doet. Een ziekenhuis kan bijvoorbeeld een afbeelding van een ziekenhuis plaatsen, een operatiekamer of een team chirurgen. Neem in de banner ook tekst op over bijvoorbeeld het merk, bedrijfsinformatie of een aanstaand event.

7) zorg voor een uitgebreide beschrijving
Leg in de omschrijving in heldere taal uit wat de organisatie doet. Vermijd daarbij jargon. LinkedIn bedrijfspagina’s worden ook geïndexeerd door Google en verschijnen dus in de zoekresultaten bij relevante zoekwoorden. Vul de gegevens bij specialismen, website, bedrijfstak, bedrijfsomvang en adres in.

8) Neem een url op in de eerste zin van de beschrijving
Als je een LinkedIn bedrijfspagina bezoekt, zie je alleen de eerste twee zinnen van de beschrijving. Je moet op ‘meer weergeven’ klikken om de hele beschrijving te zien. Een direct zichtbare url zorgt voor meer bezoeken aan e website van de organisatie.

9) Bestudeer de LinkedIn statistieken
De LinkedIn bedrijfspagina biedt uitgebreide statistieken. Door deze te bestuderen kom je mer te weten over je bezoekers, bijvoorbeeld in welke branche zij werkzaam zijn, welk functieniveau ze hebben en welke functie zij vervullen.Bovendien kun je zien welke content het meest populair is, daarop kun je je contentmix aanpassen.

Bron: Toprankblog

Lees meer over:

Over Auteur

De redactie van XpertHR Actueel zorgt er gezamenlijk voor dat u op de hoogte blijft van het laatste P&O-nieuws, de ontwikkelingen in het vakgebied en relevante jurisprudentie.