De beste arbeidsmarktcommunicatie-campagnes

0

Op 26 mei zijn de jaarlijkse SAN Accenten uitgereikt. Het SAN Accent is de communicatie vakprijs van adverteerders voor adverteerders. Het SAN Accent wordt onder andere uitgereikt in de categorie personeel voor leuke, opvallende en effectieve arbeidsmarktcommunicatie-campagnes.

Dit jaar waren er in de categorie Personeel drie winnaars. Voor iedereen die bij arbeidsmarktcommunicatie betrokken is zijn de winnende cases een bron van inspiratie.

De winnaars:

Houthoff Buruma The Game
Advocatenkantoor Houthoff Buruma zet deze serious game in bij haar recruitmentactiviteiten. De game draait om de overname van een Nederlands bedrijf door een Chinees staatsbedrijf. De deelnemers, rechtenstudenten, zijn in de game in dienst van het advocatenkantoor en moeten het Chinese staatsbedrijf helpen bij het overnemen van de Nederlandse organisatie.

In een 5 minuten durend filmpje wordt op een prachtige manier neergezet wat The Game is en waar het voor staat.   

NS Talent Clinic
De NS Talent Clinic richt zich op (bijna) afgestudeerde academici of masters met niet meer dan één jaar werkervaring. De deelnemers aan de clinic maken kans op een baan als managementtrainee bij de NS.

De clinic is in feite een uitgebreide selectieprocedure. Deelnemers sturen hun cv en motivatie en maken een sollicitatieclip. Dit is een filmpje dat ze thuis maken naar aanleiding van het beantwoorden van een aantal vragen.  Daarna volgen een IQ-test en het invullen van een persoonlijkheidsvragenlijst. Scoor je daarop goed, dan wordt je uitgenodigd voor een selectieproces. Verloopt dit ook naar tevredenheid dan word je uitgenodigd voor een assessmentdag, inclusief ontspanning. 

Uiteraard wordt gebruik gemaakt van sociale media, zoals Twitter en Hyves, om ‘buzz’ te creëren.

De Nederlandse Tuinbouw: It’s Alive
De campagne van de Nederlandse tuinbouwsector bestaat o.a. uit een innovatieve website, met animatie, diverse (online) campagnefilmpjes en een (online) advertentiecampagne. De multimedia-campagne moet jongeren – ongeacht vooropleiding –  interesseren voor een baan in de tuinbouw. De sector kampt met een slecht, eenzijdig imago en wil daar verbetering in brengen om personeelstekorten te voorkomen. 

Meer Mediascan » 

Lees meer over:

Over Auteur

De redactie van XpertHR Actueel zorgt er gezamenlijk voor dat u op de hoogte blijft van het laatste P&O-nieuws, de ontwikkelingen in het vakgebied en relevante jurisprudentie.