Baan zoeken via sociale media niet populair

6

Nederlanders vinden sociale media als Twitter en Linkedin niet de beste kanalen om te gebruiken bij de zoektocht naar een baan.

Dit stelt Jobbird.com op basis van een peiling, gehouden onder 1.367 respondenten.

Van de werkzoekenden vindt 7 procent LinkedIn de beste manier om aan een nieuwe baan te komen. Bij Twitter ligt dit percentage op 3 procent. Vacaturesites blijken het meest populair. Bijna de helft van de ondervraagden vindt dat de beste manier om snel een nieuwe werkgever te vinden.

Hierbij moet wel opgemerkt worden dat de peiling is gehouden op de website van Jobbird, naar eigen zeggen de grootste vacaturebank van Nederland. Dat de respondenten gebruik maken van vacaturesites op zoek naar een nieuwe baan, is dus niet vreemd.

Lees meer over:

Over Auteur

De redactie van XpertHR Actueel zorgt er gezamenlijk voor dat u op de hoogte blijft van het laatste P&O-nieuws, de ontwikkelingen in het vakgebied en relevante jurisprudentie.

6 reacties

  1. Henk Horsman op

    Dit heeft toch een hoog WC-Eend gehalte! Laat onverlet dat het gebruik Social Media voor recruiting nog in de kinderschoenen staat. Jammer dat het onderzoek niet aangeeft wat de ontwikkelingen zijn geweest in de afgelopen jaren en wat de verwachtingen zijn voor de toekomst.

  2. Google is volgens mij al jaren redelijk leading. Daarbij is de zoekmogelikheid in Linkedin zeker goed en relevant. Jobboards en zeker in de algemene trend is volgens mij verleden tijd aan het worden.

  3. Uniek vondst : wij van WC-eend adviseren …JobBird….

    Dit bericht van Jobbird doet mij trouwens denken aan een onderzoek van Monsterboard, bijna 1 jaar geleden? dit onderzoek werd verricht onder Monsterboard-bezoekers. Uitkomst: ruim 70 % van de ondervraagden was voornemens om in 2011 van baan te wisselen. Dit werd breed in de media uitgemeten met koppen als ?Nieuwe baan populairste voornemen 2011′. Hoe logisch is het dat bezoekers van een vacaturebank voornemens zijn om (op korte termijn) van baan te wisselen?

  4. Marcel vd Harst op

    Wat een zelfverheerlijking van jobbird. Tijd voor Twitter en Linkedin voor een eigen onderzoek. Vast met hele andere resultaten…