Wat zijn de competenties van de toekomst?

Geplaatst in Algemeen


  • Bijdrager
    Rens550 op #53317

    Er zijn veel veranderingen om ons heen, technologisch, sociaal, cultureel, etc. welke competenties zijn straks belangrijk bij de werknemers om deze veranderingen op te vangen binnen je bedrijf?


    Lid
    AA Kremer op #53319

    De afgelopen jaren waren bij de strategische opleidingen die ik verzorgde de trefwoorden flexibel, lean, intern ondernemerschap, empowerment, commerciele orientatie, levenslang leren, etc. Praktijk – mede de crisis: efficiency, kostenreductie -dus ook minder uitgaven voor opleiden-, procedures nauwgezet volgen. Dus wie het denkt te weten voor de komende decennia is volgens mij weinig realistisch.


    Lid
    Sjoukje Broer op #53321

    Aangezien niets zeker is lijken mij essentieel: 
    – improvisatievermogen
    – veranderingsbereidheid
    – aanpassingsvermogen


    Lid
    Frank Brilman op #53323

    Wat ik meemaak worldwide:
    – Accountability 
    – Purpose driven
    – Play Big
    – adaptable
    – We centered
    – Priority Driven
    – Value others 


    Bijdrager
    Dwinger op #53325

    Wanneer alle managers en medewerkers focussen op het vervullen van de wensen en verwachtingen van de klant, dan kan elke organisatie de noodzakelijke veranderingen aan. Lees voor klant: de interne en externe klant. Klanteigenaarschap wordt de belangrijkste competentie.


    Lid
    Karel Schwillens op #53327

    Mijn idee is dat het beter is om vanuit het unieke talent (dat iedereen heeft en een leven lang met  je meereist) te vertrekken dan vanuit een rijtje competenties, competentievereisten.
    Maar OK: 'the magic is in the mix'.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.