Nooit meer e-mails en telefoontjes buiten werktijd?

Geplaatst in Algemeen


  • Bijdrager
    Ingrid Kooijman op #53253

    Kunnen we werknemers behoeden voor een burn-out door managers te verbieden om hun medewerkers buiten werktijd te bellen of te mailen? In een artikel in The Telegraph* las ik dat in Duitsland diverse grote bedrijven maatregelen genomen om grens tussen werktijd en priv?-tijd duidelijk af te bakenen. Zo stopt bij VW het forwarden van e-mails naar het management een half uur na het einde van de werkdag. En andere Duitse bedrijven hebben uitgesproken dat ze niet langer verwachten dat werknemers buiten werktijd hun werk-mail checken. Het Duitse ministerie van werkgelegenheid heeft de managers verboden om hun medewerkers te bellen of mailen buiten werktijd, tenzij er een noodgeval is.

    Willen wij onze werknemers ook op deze manier beschermen tegen een burn-out? Zouden we in Nederland hier ook (wettelijke) regels hiervoor moeten of willen hebben? Of hebben we genoeg aan de Arbeidstijdenwet?

    *Link naar artikel in The Telegraph: http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/germany/10276815/Out-of-hours-working-banned-by-German-labour-ministry.html>

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.