Wij zijn generatie Y

3

Ze nemen de werkvloer over, werknemers van de generatie Y. Volgens voorspellingen is de generatie Y reeds in 2015 de grootste generatie op de werkvloer.

Welke werkgever verplaatst zich in deze generatie die, zoals zij zelf zegt “thought-provoking” is? Af en toe is het daarom goed je te verplaatsen in de wereld van de Generatie Y. Hoe zien zij zichzelf? Hoe kijken zij tegen de wereld en tegen werk aan?
 
Bekijk dit korte filmpje (2.15 minuten) en krijg in vogelvlucht een beeld van deze nieuwe generatie op de werkvloer.

Enkele quotes uit het filmpje: “We are taking over. We will make or break your business”. Maar ook: “We think like entrepreneurs, but value relationships over money”.

Bekijk het filmpje hier

Meer Mediascan »

Lees meer over:

Over Auteur

De redactie van XpertHR Actueel zorgt er gezamenlijk voor dat u op de hoogte blijft van het laatste P&O-nieuws, de ontwikkelingen in het vakgebied en relevante jurisprudentie.

3 reacties

  1. Marieke van Heek op

    Inderdaad, hoe Y proof is jouw organisatie? Marco, leuk filmpje gebruik ik zelf ook weleens. Op youtube staat ook een meer Nederlandse versie van ‘De wereld van jong talent’

  2. Kim Castenmiller op

    Leuke filmpjes! Ook die van jullie, Marieke, die kende ik nog niet. Over Gen Y zelf: allemaal heel herkenbaar wat ik terug zie en lees. Het is gissen wat de impact gaat zijn op organisaties. Ik heb daar wel een visie op (zie mijn eigen publicatie), maar ik zie de aankomende tien jaar vol geboeidheid tegemoed. Want ik zie ook veel Gen Y die zich wel aanpassen, die wel lopen te worstelen. En het draait ook niet om Gen Y alleen. Wat Gen Y wil is niets meer dan wat wij allemaal willen. Erkenning voor wie we zijn, kunnen werken vanuit uniek talent, groeien als mensen en bijdragen aan een relevant resultaat. In mijn visie zijn organisaties overgestructureerd geraakt en ver van hun eigen bestaansrecht is afgdreven. Het is mijn geloof dat Gen Y, maar ook trends als Het Nieuwe Werken, ertoe bijdraagt dat organisaties weer dichter bij hun bestaansrecht komen ?n ook weer een vorm vinden die bevorderend werkt voor dat bestaansrecht ipv belemmerend. De organisaties die zzich dat nu al realiseren en daaraan werken, hebben mi. de toekomst. En dat noem ik dan inderdaad Y proof organisaties 😉

  3. Volgens mij is het allemaal geitenharensokken geleuter. Waar de Gen Y zich voorstaat op “uniek talent; creativiteit en modieuze trens zoals “het nieuwe werken” schiet ze in vele opzichten nou juist weer tekort in vergelijking met oudere / andere (management) generaties. Minder goed en breed opgeleid, weinig zelfkritiek, veeleisend t.o.v. hun organisaties en in zekere zin gefrustreerd door een steeds moeilijker te organiseren priveleven. We moeten allemaal zo nodig carriere maken ook als daar geen reeele opties zijn.. Vaak ten onrechte ervan overtuigd zijn dan men competent is. Daar gaan organisaties zeker de impact van voelen, maar dan in de zin van teleurstelling en frustratie en daardoor vroegtijdig opgebrand zijn. Ik heb ze in mijn organisatie zien komen en zien gaan, overigens zonder mijn directe betrokkenheid. Zo heeft elke generatie wel haar leuke trends en ideetjes, maar veelal gaat het om “oude wijn in nieuwe zakken”.