Vrouw minder bewust van mobiliteitskosten dan man

0

Vrouwen hebben minder inzicht in de kosten van hun leaseauto dan mannen. Dit blijkt uit een onderzoek van leasemaatschappij Alphabet onder ruim 1.000 leaserijders.

Het onderzoek laat een aantal verschillen zien tussen de manier waarop mannen en vrouwen naar hun mobiliteitskosten kijken. Vrouwen hebben een minder goed inzicht in de kosten van hun leaseauto dan mannen. Opvallend is ook dat ruim een kwart meer mannen dan vrouwen overweegt voor ander vervoer te kiezen om kosten te besparen voor hun werkgever. Anne Brons, Director Marketing & Business Development bij Alphabet: ‘De cijfers laten zien dat mannen over het algemeen meer bezig zijn met hun mobiliteitskosten dan vrouwen. Dit zou kunnen verklaren waarom mannen ook iets eerder geneigd zijn om over te stappen naar een ander vervoermiddel als dat goedkoper voor de werkgever uitpakt.’

Andere vervoermiddelen
Als belangrijkste reden om voor een ander vervoermiddel te kiezen geven de ondervraagden echter niet lagere kosten, maar minder reistijd aan.  Een derde van ondervraagden geeft aan open te staan voor flexibele vervoerskeuze als ze er maandelijks meer dan 100 euro op vooruit gaan. Brons:’ Zakelijke rijders zijn in toenemende mate op zoek naar flexibiliteit in de keuze van hun vervoermiddel. De keuze voor alleen een leaseauto zal in de toekomst als beperkt worden ervaren. Mensen hebben steeds meer behoefte aan een flexibel budget waarmee ze zelf hun persoonlijke mobiliteitsbehoefte invullen.’

Bron: Alphabet

Lees ook: Werkgever drukt personeelskosten liefst via mobiliteit

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone
Lees meer over:

Over Auteur

Emiel Lijbrink

Emiel Lijbrink is sinds 2014 als journalist verbonden aan XpertHR Actueel. Naast zijn werk als freelancer is hij masterstudent Politieke Economie aan de Universiteit van Amsterdam (UvA). In zijn artikelen maakt hij de gevolgen van nieuwe wetgeving voor HR-professionals inzichtelijk.

Reageer