UWV start campagne ‘Ga voor werk’

4

Met de campagne ‘Ga voor werk’ wil UWV werkzoekenden bewust maken van de mogelijkheden die zij zelf hebben om hun kansen op de arbeidsmarkt te vergroten.

In de campagne staan mensen centraal die erin zijn geslaagd op eigen kracht werk te vinden en die nuttige tips en ervaringen met anderen delen. ‘Ga voor werk’ is deze week van start gegaan met advertenties in een aantal landelijke en regionale dagbladen en op de radio.

De campagne richt zich vooral op mensen die werkloos zijn of dat binnenkort (dreigen te) worden. ‘Een baan vinden is niet eenvoudig, maar werkzoekenden kunnen vaak meer zelf doen om aan het werk te komen dan ze denken’, vertelt Fred Paling, lid Raad van Bestuur UWV. ‘In de campagne dragen we voorbeelden aan van mensen die op eigen kracht en door het slim benutten van hun eigen mogelijkheden weer aan de slag zijn gekomen. Dat hangen we op aan vier tips: schakel je netwerk in, zoek het ook eens in een andere branche, denk ook eens aan een tijdelijke baan en kijk verder van huis als je geen baan kunt vinden. Deze tips zijn afkomstig uit gesprekken met klanten die een baan hebben gevonden en worden gestaafd door onderzoek dat we hebben gedaan naar de in- en uitstroom bij UWV.’

Naast de mogelijkheden die werkzoekenden hebben om hun kansen op de arbeidsmarkt te vergroten, is in de campagne aandacht voor de ondersteuning die UWV hierbij kan bieden. Zoals hulpmiddelen waarmee zij zelf aan de slag kunnen, waaronder online sollicitatietips en competentietests om zelfstandig werk te vinden, maar ook door het geven van persoonlijke begeleiding als dit nodig is. Alle informatie over de campagne is te vinden op de website van UWV waar bezoekers bovendien allerlei handige tips kunnen raadplegen. Daarnaast wordt de campagne in advertenties in landelijke dagbladen en vakmedia, radiospotjes en banners op vacaturesites over het voetlicht gebracht. 

Lees meer over:

Over Auteur

De redactie van XpertHR Actueel zorgt er gezamenlijk voor dat u op de hoogte blijft van het laatste P&O-nieuws, de ontwikkelingen in het vakgebied en relevante jurisprudentie.

4 reacties

  1. Het is belangrijk om mensen goed te informeren over de mogelijkheden tot het vinden/zoeken van een baan. Als ik werkloos word, kom ik automatisch bij het UWV en kan ik ook deze informatie krijgen. Tot 2011 is dit altijd goed gegaan. De advertenties en de radioreclame heb ik gezien en gelezen.
    In mijn beleving hoeft het UWV geen reclame te maken vooor de eigen diensten. Het geld kan een zinvoller besteding krijgen, zodat er direct resultaat is. Ik vraag mij trouwens af, of de doelgroep die zij willen bereiken wel een abonnement heeft op een krant.
    Het is gemeenschapsgeld!!!

  2. De tip om een wat verder van huis naar een baan te zoeken vind ik belachelijk. Denk eens aan het fileprobleem! Dat het UWV hier kostbare euro’s aan spendeert, vind ik echt van de zotte. De volgende stap is dan weer het verbreden van de snelwegen om het fileprobleem op te lossen. Ja, zou houden we elkaar lekker bezig. Nee het UWV kan zijn geld beter besteden, lijkt mij.

  3. Ik vind de manier waarop het UWV deze “reclame” brengt degenererend voor degenen die een baan zoeken. Alsof zij de mogelijkheden zelf niet zouden weten. Het lijkt nu net of ze zelf niet na kunnen denken en bij de hand genomen moeten worden. Voor een klein deel zou dat misschien nog waar zijn ook maar het merendeel lijkt me toch intelligent genoeg om zelf te bedenken waar mogelijkheden zijn om een baan te vinden. Het internet staat er vol mee. Daar hoef je zelfs geen abonnement op krant voor te hebben. Is veel te duur als je geen baan meer hebt. Gisteren hoorde ik op de radio ook dat je verder weg een baan zou kunnen vinden en ik dacht meteen hetzelfde als de Sandra.

  4. in principe doen ze niks voor je heb 2 dochers zonder baan worden gewoon op sleurtouw gehouden of ze nu veraf of dicht bij zoeken ze blijven doorgaan maar er zijn grenzen ze vergeten ook dat miljoenen mensen moeten solliciteren
    en te jong voor een uitkering waar gaat dit heen