Opnieuw campagne tegen jeugdwerkloosheid

0

Mirjam Sterk en uitzendorganisatie Randstad gaan vanaf vandaag enkele weken campagne voeren om meer jongeren aan een baan te helpen. In augustus telde het CBS 122.000 werkloze jongeren. Ruim 15 procent van de jongeren had in deze maand geen baan.

Mirjam Sterk organiseerde in haar rol als ambassadeur aanpak jeugdwerkloosheid al eerder een campagne samen met Randstad. Vorig jaar streefden ze bijvoorbeeld om in vijf weken tijd 10.000 jongeren aan het werk te helpen. De teller bleef uiteindelijk steken op 8281 en daarmee werd het doel niet gehaald.

Enkele acties die onder de campagne vallen zijn speeddates tussen jongeren en werkgevers, banenbeurzen en sollicitatietrainingen. Jongeren kunnen bovendien advies krijgen over hun cv en workshops volgen over hoe te solliciteren via sociale media.

Omdat het streefgetal van vorig jaar volgens een woordvoerster van Randstad ‘een eigen leven ging leiden’, is er dit jaar gekozen om geen streefgetal te hanteren. Het moet immers gaan om het probleem van jeugdwerkloosheid, niet alleen om het cijfer dat daarbij hoort.

Lees ook: Den Haag pakt jeugdwerkloosheid aan en ‘In 5 weken 10.000 jongeren aan het werk’

Lees meer over:

Over Auteur

De redactie van XpertHR Actueel zorgt er gezamenlijk voor dat u op de hoogte blijft van het laatste P&O-nieuws, de ontwikkelingen in het vakgebied en relevante jurisprudentie.