FNV: honderden klachten van HEMA-medewerkers

7

Vakbond FNV Bondgenoten heeft de afgelopen weken honderden klachten uit heel Nederland ontvangen van medewerkers en klanten van de HEMA.

Werknemers klagen vooral over de toegenomen werkdruk, terwijl klanten niet te spreken zijn over de rommelige winkels. Dat zei bestuurder Gea Lotterman van FNV Bondgenoten donderdag.

FNV Bondgenoten opent daarom een onlinemeldpunt voor medewerkers en klanten van de HEMA. ,,We horen steeds vaker dat er meer werk moet worden gedaan met minder mensen of dat er geen vervangers zijn als er iemand ziek is. Verder krijgen we klachten dat medewerkers steeds jonger worden”, zegt Lotterman. ,,De situatie op de werkvloer heeft gevolgen voor klanten. Zij klagen over rommelige en smerige winkels.”

De toegenomen werkdruk leidt volgens Lotterman ook tot steeds meer verzuim onder werknemers. FNV Bondgenoten wil naar aanleiding van de klachten om de tafel met het HEMA-bestuur om tot een oplossing te komen.

HEMA herkent zich niet in de klachten van werknemers en klanten, liet een woordvoerster weten. ,,Het probleem van werkdruk of verzuim onder het personeel is bij ons niet bekend. Wij hebben ook niet gemerkt dat klanten ontevreden zijn.”

Lees meer over:

Over Auteur

De redactie van XpertHR Actueel zorgt er gezamenlijk voor dat u op de hoogte blijft van het laatste P&O-nieuws, de ontwikkelingen in het vakgebied en relevante jurisprudentie.

7 reacties

  1. Wat vreemd dat FNV Bondgenoten klachten binnenkrijgen van werknemers en klanten terwijl de HEMA hier niet van op de hoogte is. Iemand die dat toe kan lichten?

  2. Thomas W. Morrissey op

    Oost Indische doofheid onder de HEMA HRM organisatie? Of een geval van ‘wie niet horen wil, ontvangt altijd een bonus?’

  3. De werkdruk bij hema is inderdaad belachelijk hoog!ik werk al vele jaren voor hema maar zoals het er nu aan toe gaat heb ik nog nooit meegemaakt.zieken die niet vervangen kunnen worden,vakanties ingeplant.er zijn gewoon geen mensen die het op kunnen vangen.en contract uren worden ver overschreden.ze willen alleen maar jonge mensen maar hema ziet niet in dat dat niet de oplossing is!!!!en wie worden daar de dupe van de klanten en het personeel!de hema zou zoveel meer omzet kunnen maken als ze in goed personeel zouden investeren.niet alleen maar jonge mensen maar wat oudere mensen die het leuk vinden om te werken.dan zou ik ook weer met een glimlach kunnen werken.want zoals hema nu bezig is echt het is te belachelijk voor woorden!

  4. Ik heb geprobeerd om een negatieve review over een online bestelling bij de Hema-webwinkel te plaatsen. Die weigeren ze dus gewoon. Ze zullen andere personeels- en klantklachten dus ook wel zo afhandelen. Dat is ook een manier om geen problemen te hebben.

  5. Ik heb vele jaren hard gewerkt op de food-en lunchroom bij de Hema in Limburg op franchise-basis in Gulpen Vaals en Heerlerheide. Na een lelijke val ,trapjes en vloer in de lunchroom die spekglad zijn als ze nat zijn,rugblessure. Daarna artose in handen werken voor twee,aangepast werk,kassa en licht werk volgens bedrijfsarts,mooi niet.cts. in beide handen.operatie is noodzaak,meld dit ivm, werkrooster maken,de week erna,ontslag via advocaat,werkgever wou zg. niet meer verder met mij,dit was shocking. Als ex.werkgever,advocaat en bedrijfsarts bijna naast elkaar wonen in een zeer mooi
    pittoresk dorpje in zuid-Limburg,dan heb je geen poot meer om op te staan.Hij heeft nu een ex-college ontslagen want die vrouw had toevallig borstkanker.Ik hoop dat een echte arbo-dienst daar gaat controleren en niet zijn vriendjes. Dankzij hem zitten wij ouderen zonder werk,ons lichaam naar de klote,ook dankzij hem en geen mens die hieraan iets doet.schandalig

  6. Rectificatie op bericht dat ik heb laten verwijderen door beheerder #6.
    Ik had een reactie geplaatst waarbij ik personen heb benadeeld zowel persoonlijk als beroepsmatig. Dit is echter niet met opzet gebeurd, het was impulsief en achteraf onterecht. Ik ben juni 2012 op een correcte manier en onder goede begeleiding zeer zeker door de advocaat de bedrijfsarts en mijn ex-werkgever ontslagen via een vaststellingsovereenkomst in de Hema te Gulpen. Hierbij bied ik mijn excuses aan de advocaat,de bedrijfsarts en mijn ex-werkgever waar ik jarenlang voor zijn bedrijf met plezier heb gewerkt.Nell Dusch.