Perceptieverschillen managers en medewerkers over cultuur

0

Managers en medewerkers denken zeer verschillend over factoren die de cultuur van een organisatie beïnvloeden.

Deloitte heeft de resultaten van haar onderzoek Core Values and Beliefs doorvertaald naar een infographic. Deze infographic toont het grote verschil tussen wat het management denkt over een bepaald issue en hoe medewerkers tegenover datzelfde issue staan.

Zo denkt 41% van de managers dat sociale netwerken kunnen helpen bij het bouwen en onderhouden van een organisatiecultuur. Van de medewerkers echter is slechts 21% die mening toegedaan.

Managers zien ook een belangrijke rol weggelegd voor sociale media bij het onderhouden van onderlinge contacten tussen collega’s. Van de managers is 46% ervan overtuigd dat sociale media de banden tussen collega’s helpen versterken. Medewerkers zijn sceptischer. Slechts 27% denkt dat deze media helpen bij het bouwen en onderhouden van contacten.

Als gevraagd wordt naar de factoren die van belang zijn voor de organisatiecultuur worden de verschillen tussen managers en medewerkers nog groter.  Bijna tweederde van de managers denkt dat arbeidsvoorwaarden veel invloed hebben op de cultuur, tegenover eenderde van de medewerkers.

Over de impact van financiële prestaties van de organisatie op de cultuur verschillen managers en medewerkers het meest van mening. Voor een kwart van de medewerkers is dit een factor van belang. Bij de managers is dit 65%.

Bekijk de infographic voor meer grote perceptieverschillen tussen managers en medewerkers.

 De Infographic kun je hier vinden, ook in een groter formaat.
 

 

 

Lees meer over:

Over Auteur

De redactie van XpertHR Actueel zorgt er gezamenlijk voor dat u op de hoogte blijft van het laatste P&O-nieuws, de ontwikkelingen in het vakgebied en relevante jurisprudentie.